סקר חדש לקראת הבחירות במאי צופה שפיון לא יעלה לסיבוב ה-2 עקב פרשת שחיתותבחירות 2017 לנשיאות צרפת – פוסט מהארכיון

מערכת הבחירות הנוכחית לנשיאות צרפת הייתה אמורה להאיר פנים למפלגת המרכז-ימין "הרפובליקאים". לאחר שמועמדה לנשיאות ב 2012, ניקולא סרקוזי, הפסיד למועמד המפלגה הסוציאליסטית פרנסואה הולנד – הפעם הצביעו הסקרים בבירור שנציגה פרנסואה פיון יעלה לסיבוב השני ואז יביס את מארין לה פן בפער גדול. אלא שבבחירות כמו בבחירות – הכל יכול לקרות וזה בדיוק מה שקרה לאיש שכבר תפר לעצמו כתרים חליפות.

סקר טרי של מכון Elabe עבור העיתון Les Echos ו"רדיו קלאסיק" צופה שפיון יגיע רק למקום ה 3 עם 19% כאשר אלו שיגיעו לשני המקומות הראשונים ויעלו לסיבוב הנוסף והמכריע הם מארין לה פן שתזכה ב 26% ומועמד המרכז עמנואל מקרון (מעין יאיר לפיד צרפתי) עם 22%. עד כה התמונה הייתה הפוכה ומי שהסקרים העניקו לו את המקום השלישי היה דווקא מקרון הצעיר שכיהן עד הקיץ האחרון כשר הכלכלה תחת הנשיא הולנד והקים תנועה עצמאית לקראת הבחירות. לפי הסקר הזה, בסיבוב השני מקרון צפוי לנצח בפער משמעותי עם 65% תמיכה. משמעות הדבר – נכון להיום הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיות נשיא צרפת הבא.

הרקע לדרמה הזו הוא פרשיית שחיתות חמורה שנקשרה בשמו של מועמד הימין לנשיאות. הסערה החלה כאשר השבועון "לה קנאר אנשנה", עיתון סאטירי אשר כולל גם תחקירים, פרסם בשבוע שעבר שעבר כי פיון נהג להעסיק במשך שנים את אשתו, פנלופה, כעוזרתו הפרלמנטרית. הדבר שלכשעצמו אינו אסור שכן חברי פרלמנט בצרפת רשאים להעסיק בני משפחה אך החשד הוא שהייתה זו למעשה העסקה פיקטיבית ובפועל רעייתו של המועמד לא באמת עבדה עבורו. כמו כן נטען כי תנאי העסקתה של רעייתו בכתב עת אשר נמצא בבעלות אחד מחבריו לא הלמה את היקף העבודה הקטן שלכאורה ביצעה בפועל. על פי הפרסום, נראה כי בזכות כל אלו היא הרוויחה במשך השנים סכום מצטבר נאה של 500 אלף יורו ברוטו.

בני הזוג אינם מערערים על הקביעה שהיא הייתה עוזרתו אך דוחים מכל וכול את הטענות על העסקה פיקטיבית, אך התביעה במדינה לא בזבזה זמן והודיעה במהרה על פתיחת חקירה בנושא, המועמד ואשתו כבר הגיעו למשטרה ונדרשו לספק הסברים ואף פורסמו דיווחים על חיפוש שנערך בחדרו באסיפה הלאומית – הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי. פיון מצידו טוען לרדיפה פוליטית. המצב הוסיף להחמיר כאשר גיליון חדש של השבועון מהבוקר מבשר שהסכומים שהרוויחה פנלופה פיון במהלך השנים מגיעים לסכום של כ 900 אלף יורו (ברוטו) ולא ל 500 אלף כפי שנכתב בגיליון הקודם. כמו כן, נחשף כי גם שניים מילדיהם הועסקו כעוזריו של בעלה בעת שכיהן בסנאט, הבית העליון של הפרלמנט, בסכומים מצטברים שהגיעו עד ל 84 אלף יורו.

הציבור הצרפתי כאמור לא נותר אדיש לנוכח שטף הדיווחים הזה ואת המהפך בתוצאות הצפויות, נכון להיום, בבחירות לנשיאות אפשר להסביר באמצעות סקר נוסף, אף הוא של מכון Elabe, הפעם עבור ערוץ הטלוויזיה BFMTV. מתוצאותיו עולה כי 76% מהצרפתים לא השתכנעו מקו ההגנה בו נקט פיון. הסקר, שנערך עוד בטרם נודע לציבור על הגילויים החדשים בפרשה, יורד לפרטי פרטים וכך למשל ניתן ללמוד שבקרב תומכי מפלגתו, מפלגת "הרפובליקאים", הוא דווקא נהנה מאמון של 58% מהנשאלים בנושא. זה אמנם נתון נאה יותר אך יש לזכור כי פירוש הדבר הוא שישנו גם מיעוט לא מבוטל בקרב מחנהו שלו שלא לגמרי השתכנע מהסבריו. וכשזו דעת הקהל, מה הפלא שכעת השאלה הנשאלת ביותר בנוגע לפיון היא לא מה סיכויו לזכות אלא אם הוא יוכל בכלל להמשיך במירוץ עד הסוף. פשוט זה לא יהיה.

לחצו כאן למעבר לדיון שהתקיים בפורום רוטר בעקבות הפרסום

0 תגובות על “סקר חדש לקראת הבחירות במאי צופה שפיון לא יעלה לסיבוב ה-2 עקב פרשת שחיתותבחירות 2017 לנשיאות צרפת – פוסט מהארכיוןהוספת תגובה →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רוצים לפספס את הפוסט הבא ?

עקבו אחר הבלוג בפייסבוק ובטוויטר !