המהפכה הצרפתית

אודות הבלוג


פוליטיקה היא עניין רציני מדי מכדי להשאירו בידי פוליטיקאים

פוליטיקה היא עניין רציני מדי מכדי להשאירו בידי פוליטיקאים

שארל דה גול, מנהיגה של צרפת החופשית בזמן מלחמת העולם השנייה ונשיאה הראשון של הרפובליקה החמישית של צרפת.

בשבעה במאי 2017 נבחר עמנואל מקרון, אז בן 39 בלבד, לנשיאות צרפת לאחר התמודדות ראש בראש מול המועמדת מארין לה פן. שלוש שנים לפני כן, איש במדינה לא הכיר אותו. חצי שנה קודם, איש לא העז להעריך שהוא זה שינצח.

שנה אחורה בזמן, ערוץ הטלוויזיה הציבורי "פראנס 2". התוכנית "דיאלוג אזרחי" מארחת בשידור מיוחד את הנשיא דאז, איש השמאל פרנסואה הולנד . הולנד עומת בתוכנית עם ארבעה אזרחים צרפתים שהציגו בפני הנשיא את הקשיים עימם הם מתמודדים. אבטלה משתוללת, פיגועי טרור, שיטפון של מהגרים - הכל היה על השולחן. על הדרך, מגישי התוכנית, העיתונאים הבכירים דויד פוג'דאס ולאה סלמה, ניצלו את ההזדמנות על מנת לשוחח עם הולנד על ההתפתחות הפוליטית החמה באותה עת – החלטתו של שר הכלכלה בממשלתו, איש צעיר אחד בשם עמנואל מקרון, להקים תנועה פוליטית חדשה ועצמאית וזאת תוך כדי המשך חברות כשר מן המניין בממשלה המונהגת על ידי המפלגה הסוציאליסטית. המגיש פוג'דאס ביקש לדעת אם עמנואל מקרון עדיין סר למרותו של פרנסואה הולנד, נשיא הרפובליקה ופטרונו הפוליטי. הולנד השיב שהכל תחת שליטה. בהזדמנות אחרת באותה תקופה טען הנשיא שהשר שלו הקים תנועה פוליטית פשוט מתוך רצון "לקיים דיאלוג עם האזרחים". איך זה נגמר בסוף, כולם יודעים.

האנקדוטה הקטנה הזו ממערכת הבחירות של 2017 לנשיאות צרפת הייתה הנקודה בה התחלתי להתעמק בפוליטיקה של המדינה אשר כבר תקופה ארוכה משוסעת בעקבות פיגועי הטרור, משבר הזהות, המהגרים והאבטלה גבוהה. ההפגנות האלימות של תנועת "האפודים הצהובים" ממחישות זאת היטב. השאיפה שלי היא שהבלוג הזה יאפשר מבט מעמיק על התהליכים שצרפת עוברת ובתוך כך להכיר כבר היום את ה"עמנואל מקרונים" הבאים - השחקנים הפוליטיים המקומיים שהתקשורת הישראלית מתעלמת מהם אבל עשויים להעפיל בקרוב לליגת העל של הפוליטיקה הצרפתית.

על הכותב
לני נמולארו (קיצור של לאונרד, ככה זה כשלאונרד כהן ז"ל הוא הזמר האהוב על אבא..), בן 28. נולדתי וחייתי בחיפה עד גיל 23. כיום בוגר תואר ראשון וסטודנט לתואר שני במדעי המחשב ב Université Paris Cité. מורה לעברית בכיתות אולפן בפריז והסביבה. בעבר חבר צוות המדיה החברתית של "HOT". יהודי, ציוני, ישראלי.

גילוי נאות : בחודש מאי 2019 התפקדתי למפלגת הימין "הרפובליקאים" וזאת מתוך מחשבה שאל מול הקו האנטי-ישראלי הקיצוני שמובילים פוליטיקאים מן השמאל הצרפתי, חשוב לחזק את הימין. כמו כן, לעניות דעתי מדובר במפלגה הנחרצת ביותר בכל הנוגע למאבק באנטישמיות. מאז חודש ספטמבר 2019 אני גם פעיל בארגון UNI - התאחדות ארצית של הסטודנטים הימנים בצרפת.

טופס יצירת קשר

חלק מהפוליטקאים הצרפתיים ממפלגת הימין הרפובליקאים שיצא לי לפגוש. המשותף לכולם : אוהבים את ישראל והקהילה היהודית בצרפת, מחויבים למאבק באנטישמיות ! (מעבר על התמונה עם העכבר יציג את השם והתפקיד של כל אחד).

לא רוצים לפספס את הפוסט הבא ?

עקבו אחר הבלוג בפייסבוק ובטוויטר !