המהפכה הצרפתית

בתקשורת


Albert Edwards

מכיוון שפוליטיקאי לעולם אינו מאמין במה שהוא אומר, הוא תמיד מופתע כאשר אחרים מאמינים לו

שארל דה גול, מנהיגה של צרפת החופשית בזמן מלחמת העולם השנייה ונשיאה הראשון של הרפובליקה החמישית של צרפת.

נובמבר 2016 - ראיון מקיף לעיתון החרדי "המבשר" / יעקב א. לוסטיגמן
להגדלה - חלק 1 , חלק 2 
ראיון שנערך מעט לאחר פתיחת הבלוג בגלגולו הקודם (ספטמבר 2016 - אפריל 2017). הראיון התקיים במהלך השבוע שבין הסיבוב הראשון לשני של הפריימריז הפתוחים על מועמדות הימין בבחירות לנשיאות.

אנקדוטה מעניינת היא שבשלב מסוים שוחחנו על תמונת המצב בסקרים בכל הנוגע לבחירות לנשיאות כאשר באותם ימים רחוקים כולם היו משוכנעים שהקרב יהיה בין מארין לה פן לבין הזוכה בפריימריז של הימין. בשלב בו סיפרתי למראיין, העיתונאי יעקב א. לוסטיגמן, על המועמד הניצב במקום השלישי - אחד בשם עמנואל מקרון, הוא לא ניסה לדלות ממני פרטים נוספים, ובצדק מבחינתו - באותם ימים הוא לא היה מוכר בישראל ולא נחשב לבעל סיכויים להעפיל לסיבוב השני והמכריע של הבחירות לנשיאות. לפיכך, הראיון עסק בעיקר בממשלה הסוציאליסטית המכהנת בראשות הנשיא פרנסואה הולנד וראש הממשלה מנואל ואלס וכן, גם באירוע החדשותי החם באותם ימים - הקרב בין הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי לבין ראשי הממשלה לשעבר אלן ז'ופה ופרנסואה פיון בפריימריז של מחנה הימין, קרב אשר בעקבותיו כל גיבוריו הוגלו לבסוף מהמערכת הפוליטית - כנגד כל הסיכויים. עמנואל מקרון שנחשב אז ללא רלוונטי ניצח את הפוליטיקאים שהתקוטטו על מועמדות הימין בבחירות - דבר שנחשב אז לכרטיס נסיעה בטוח לארמון האליזה. מי היה מאמין.

אוגוסט 2019 - כתיבת טור דעה בצרפתית לאתר הימין הצרפתי "הימין של מחר"
למעבר לטור לחצו כאן

בחודש אוגוסט 2019 פנה אליי סגן נשיא ה think tank "הימין של מחר" (במקור - Droite de Demain) בבקשה לכתוב טור אישי על איך אני, כישראלי שחי בצרפת, רואה את המצב בו שרוי הימין הצרפתי.

"הימין של מחר" הוא אתר אינטרנט המנוהל על ידי צעירים מן הצד הימני של המפה הפוליטית בצרפת ואשר שם לו למטרה להוות פלטפורמה לרעיונות שיאפשרו להזניק מחדש את הימין הצרפתי שנמצא במצב קשה מאז ההפסד למקרון בבחירות האחרונות לנשיאות (מאי 2017) וביתר שאת בעקבות התוצאות המשפילות להן זכה הימין הצרפתי בבחירות לפרלמנט האירופאי (מאי 2019). הטורים באתר נכתבים הן על ידי פעילים צעירים והן על ידי אנשים בולטים יותר. כך למשל רק לאחרונה פורסם באתר טור פרי עטו של ג'וליאן אובר - חבר פרלמנט מטעם מפלגת הרפובליקאים ואחד משלושת המועמדים בבחירות לראשות המפלגה.

מובן שניצלתי את ההזדמנות הזו על מנת לדבר גם על ישראל, על שיטת הבחירות הדמוקרטית שלנו ועל תוצאות הבחירות האחרונות (אפריל 2019). אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון וזה דבר שיש להתגאות בו. לגופו של עניין, השוותי את הקושי של הימין הצרפתי לחזור לשלטון לזה של השמאל בישראל : כשהם שכ 10-13 מנדטים ב "מרכז - שמאל" נמצאים מחוץ למשחק (הרשימה המשותפת), כך גם בימין הצרפתי : מפלגת "האיחוד הלאומי" (בעבר נקראה "החזית הלאומית") של מארין לה פן היא מפלגה שאף מפלגה אחרת, גם בתוך הימין הצרפתי, אינה מוכנה אפילו לשקול שיתוף פעולה איתה.

ינואר 2020 - עדות וידאו - ברית מילה בגיל 26 : עמוד הפייסבוק של Torah-Box, האתר המרכזי של יהדות צרפת.
למעבר לידאו לחצו כאן
בסוף שנת 2019 פניתי לארגון WorldBrit ושיתפתי את נציג הארגון, כבוד הרב אברהם קדוש, בעניין אישי אשר הטריד אותי שנים רבות : על אף שאני יהודי על פי ההלכה, לא עברתי ברית מילה לאחר שנולדתי. זמן לא רב לאחר מכן, ביום רביעי ה 22 לינואר 2020, שלושה ימים בלבד לאחר שהגעתי לגיל 26, עברתי ברית מילה בהרדמה מקומית במרכז רפואי ליד פריז, ולאחר מכן נטלתי חלק בטקס "פדיון הבן". מה שמוכיח שאף פעם לא מאוחר מדיי.. הסכמתי לתת את עדות הוידאו הזו בתקווה שתהיה לעזר עבור יהודים אחרים שנמצאים במצב בו הייתי.  

לא רוצים לפספס את הפוסט הבא ?

עקבו אחר הבלוג בפייסבוק ובטוויטר !