הערכות בתקשורת הצרפתית : מנהיג השמאל הקיצוני יכריז הערב על מועמדותו

על פי הפרסומים בכלי התקשורת הצרפתיים, ז'אן לוק מלנשון, מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת, צפוי להיות הערב אורח מהדורת החדשות המרכזית של השעה 20:00 (21:00 שעון ישראל) בערוץ הטלוויזיה המסחרי TF1 (ערוץ 12 של הצרפתים) ובהזדמנות הזו להודיע על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות לנשיאות צרפת בשנת 2022.

מלנשון הוא פוליטיקאי צרפתי ותיק וקיצוני מאוד. שונא ישראל מובהק ואנטישמי. סוציאליסט רדיקלי שרוצה להפוך את צרפת לונצואלה.

מלנשון היה בעבר חבר האגף השמאלי של המפלגה הסוציאליסטית הצרפתית, עד אשר החליט בשנת 2008 לפרוש ממנה ולצאת לדרך עצמאית. בבחירות לנשיאות של 2012 (ניקולא סרקוזי / פרנסואה הולנד) הוא הציג עצמו כמתמודד של "חזית השמאל" וקיווה לתת פייט למארין לה-פן ולמפלגתה שנקראה אז "החזית הלאומית" (היום – "האיחוד הלאומי") ולכבוש לפחות את המקום השלישי אך ספג אכזבה קשה לאחר פרסום התוצאות בהם התברר שבעוד שמארין לה-פן הגיעה למקום השלישי עם 17,90% מהקולות (כשלפניה רק שני המתמודדים המובילים אז ניקולא סרקוזי ופרנסואה הולנד), הוא נותר הרחק מאחור עם 11,10% והסתפק במקום הרביעי.

בבחירות האחרונות לנשיאות בהן נבחר עמנואל מקרון (אביב 2017), מלנשון היה בין הראשונים להתחיל את מסע התעמולה, הפעם תחת תנועה חדשה שהקים בשם "צרפת הבלתי-כנועה", והגם שנותר במקום הרביעי, התחזק מאוד וקיבל 19.58% אחוזי תמיכה. רק לשם השוואה, 21.30% מהקולות להם זכתה מארין לה-פן הספיקו לה כדי להתייצב במקום השני להעפיל לסבב השני והמכריע של הבחירות לנשיאות.

למרות ההישג ב 2017, במהלך השנים האחרונות הוא ספג לא מעט מהולומות פוליטיות : אחוזי תמיכה עלובים בבחירות לפרלמנט האירופאי ב 2019, בחירות מקומיות (2020) בהם חשש להריץ מועמדים מטעמו, שורה של ספרים החלו לחשוף את האמת מאחורי האיש שמבטיח לצרפתים יותר דמוקרטיה אך בפועל, כפי שחושף למשל הספר "קריסתו של מלנשון" (בתמונה – הספר מימין), התנועה שהקים – "צרפת הבלתי כנועה" היא דיקטטורה חשוכה. כל מי שלא מסכים עם הבוס – מושתק ומודח. כך למשל, כותב הספר "קריסתו של מלנשון" מספר שהיה בעבר חבר ב"צרפת הבלתי כנועה" עד שאנשיה ניסו להכתים את שמו בהאשמות שווא על הטרדות מיניות, תוך שהם מזמנים אותו לבית דין מטעמם, ללא זכות להיות מלווה בעורך דין.

הצרפתים גם לא שוכחים את התמונות הבלתי נתפסות מסתיו 2018 : גורמי אכיפה עורכים פשיטה על מספר מטות ומשרדים של גופים פוליטיים המזוהים עם מלנשון, אך מנהיג השמאל הקיצוני לא קיבל את רוע הגזירה וניסה באלימות להידחף לתוך המשרדים תוך שהוא צורח על השוטרים "הרפובליקה זה אני !". בהזדמנות אחרת באותה תקופה חיקה באופן נבזי מבטא של עיתונאית שבסך הכל ביקשה לברר איתו עניין לגיטימי.

חכו. זה עדיין לא נגמר. מה בנוגע ליהודים וישראל ? מלנשון תמך במועמדותו של ג'רמי קורבין, אנטישמי מובהק ותאום אידאולוגי של מלנשון, בבחירות בבריטניה. לאחר שקורבין הפסיד, פרסם מלנשון פוסט נוטף אנטישמיות בפייסבוק בהם טען שקורבין הפסיד מפני שהתרפס כאשר הואשם באנטישמיות ואף הגדיל לעשות ובטענה אנטישמית קלאסית מסוג "היהודים שולטים בעולם" טען שההפסד של קורבין נגרם בשל הזרועות הארוכות של בנימין נתניהו והליכוד. באותה נשימה הוסיף איש השמאל הקיצוני, שכלקח מהפסדו של קורבין, הוא מתכוון לעמוד איתן מול ההאשמות נגדו באנטישמיות שמגיעות מכיוון ה CRIF – ארגון הגג של הארגונים היהודיים בצרפת. דברי הבלע של מלנשון גונו בחריפות על ידי שר החינוך ז'אן מישל בלאנקר כמו גם על ידי שר הפנים דאז כריסטוף קסטאנר.

עיון בספרון "עתיד משותף" (בתמונה – בצד ימין), מצע הבחירות של מלנשון בבחירות 2017, מגלה כי סעיף 61 בו, אשר עוסק בסכסוך הישראלי-פלסטיני, כולל תמיכה בהכרה מיידית במדינה פלסטינית ואף תמיכה ב"זכות השיבה" שמשמעותה בפועל – מחיקתה של המדינה היהודית. כלומר – "עתיד משותף", ללא יהודים.

0 תגובות על “הערכות בתקשורת הצרפתית : מנהיג השמאל הקיצוני יכריז הערב על מועמדותוהוספת תגובה →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רוצים לפספס את הפוסט הבא ?

עקבו אחר הבלוג בפייסבוק ובטוויטר !