פחות מ-100 ימים לסיבוב הראשון בבחירות : השמאל הקיצוני שואב את קולות השמאלבחירות 2017 לנשיאות צרפת – פוסט מהארכיון

פחות מ 100 יום עד לסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות צרפת, זוהי תמונת המצב העדכנית – סקר שערכו המכונים Ipsos ו – Sopra Steria עבור ערוץ פראנס 2 מציבים את מארין לה פן, מנהיגת מפלגת "החזית הלאומית", במקום הראשון עם 27% מהקולות, מעט אחריה – פרנסואה פיון, איש מפלגת הימין "הרפובליקנים" (בעבר מפלגתו של סרקוזי) עם כ 25%-26%.

במקום השלישי – מועמד המרכז עמנואל מקרון שכבר כתבתי עליו בעבר וכיניתי אותו יאיר לפיד הצרפתי. מקרון צפוי לזכות לכ 18%-20% ואת המקום הרביעי תופס איש השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון שהקים תנועה עצמאית בשם "צרפת הבלתי כנועה" וזוכה לאחוזי תמיכה של כ 13%-15%.

המפלגה הסוציאליסטית, למרבה המבוכה, לא מצליחה לשבור את מחסום המקום החמישי – יהיה אשר יהיה המועמד שייבחר בסיבוב השני של הפריימריז במפלגה ביום ראשון. ההבדלים בין המועמדים בהקשר הזה מזעריים מאוד – מנואל וואלס היה זוכה ל 9% ואילו בנואה אמון ל 8%. מי היה מאמין שהמחנה הזה היה המנצח הגדול של הבחירות הקודמות לפני כמעט חמש שנים..

הצרות של הסוציאליסטים אינן נובעות רק מעובדת היותו של הנשיא המכהן לא פופולרי, אלא גם מהפיצול במחנה עצמו. גם מקרון וגם מלנשון סירבו בתוקף לקחת חלק בהליך הפריימריז של מפלגת השלטון והם חונקים אותה משני הכיוונים – מקרון גוזל ממנה קולות של מצביעי מרכז ואילו מלנשון תפס נתח נכבד מתומכי השמאל הקשה.

על הרקע הזה וואלס ניסה במהלך קמפיין הפריימריז לעודד את אנשי השמאל וציין שוב ושוב ששום דבר אינו כתוב מראש. המשפט הזה הפך בינתיים למציאות, אך לא באופן שראש ממשלת צרפת לשעבר כיוון אליו – הסקרים הבטיחו לו זכייה במקום הראשון בפריימריז אך לבסוף תוצאות האמת בישרו על הישג מפתיע ליריבו בנואה אמון. לא סתם אומרים שאדם צריך להיזהר בנוגע למה שהוא מאחל לעצמו..

לחצו כאן למעבר לדיון שהתקיים בפורום רוטר בעקבות הפרסום

0 תגובות על “פחות מ-100 ימים לסיבוב הראשון בבחירות : השמאל הקיצוני שואב את קולות השמאלבחירות 2017 לנשיאות צרפת – פוסט מהארכיוןהוספת תגובה →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רוצים לפספס את הפוסט הבא ?

עקבו אחר הבלוג בפייסבוק ובטוויטר !